قهوه سبز معجزه لاغری

چهارشنبه 8 شهريور 1396
15:37
اسماعیل

قهوه سبز معجزه لاغری

مطالعات انسانی درباره ی اثرات کلروژنیک اسید موجود در دانه های قهوه سبز چه می گویند؟

تا امروز، مطالعات انسانی مختلفی در مورد عصاره دانه های قهوه سبز وجود دارد. این مطالعات به اصطلاح آزمایش های تصادفی هستند، که استاندارد طلایی آزمایش های علمی را دارند.

یکی از این آزمایشات روی 30 نفر از افراد مبتلا به اضافه وزن و در مدت 12 هفته انجام گرفت. یکی از این دو گروه، قهوه ی معمولی را به طور منظم مصرف می کردند، در حالی که گروه دیگر، قهوه ی غنی شده با 200 میلی گرم عصاره دانه های قهوه سبز را می نوشیدند. از طرفی، هر دو گروه دارای رژیم غذایی و عادات ورزشی یکسانی بودند. پس از 12 هفته، مشاهده شد که گروه مصرف کننده ی قهوه فوری با عصاره دانه های قهوه سبز 5.5 کیلوگرم کاهش وزن داشته اند، در حالی که گروه مصرف کننده ی قهوه ساده، کمتر از 2 کیلوگرم، کاهش وزن داشتند.

در سال 2011، یک بررسی بر روی تاثیرات عصاره دانه های قهوه سبز بر لاغری، بیان کرد: "نتایج حاصل از این آزمایشات امیدوارکننده هستند، اما تاثیر خیلی زیادی در لاغری افراد ندارد. آزمایش های دقیق تر اثبات کرده است که عصاره دانه های قهوه سبز به عنوان یک ابزار برای کاهش وزن مورد نیاز است. "

آیا عصاره دانه های قهوه سبز مزایای سلامتی دیگری هم دارد؟

قهوه سبز ممکن است تأثیر مثبتی بر چگونه جذب و استفاده از کربوهیدرات ها در بدن افراد داشته باشد. همانطور که در نتایج مطالعات نشان داده شد، مکمل کلروژنیک اسید موجود در دانه های قهوه سبز باعث کاهش جذب گلوکزدر بدن شده، و با تاثیر مثبت در متابولیسم گلوکز، می تواند یک نقش حفاظتی در مدیریت دیابت افراد بازی کرده، و همچنین ممکن است اثرات مثبتی بر کاهش وزن بدن داشته باشد. همچنین، عصاره دانه های قهوه سبز نیز ممکن است رگ های خونی را تحت تاثیر قرار داده و پیامدهای عمده ای برای سلامت قلب انسان داشته باشد. مصرف دوز بین 140-720 میلی گرم از عصاره دانه های قهوه سبز در روز، به کاهش فشار خون کمک می کند. همچنین، مکمل کلروژنیک اسید موجود در دانه های قهوه سبز به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند.

عوارض جانبی، دوز و نحوه استفاده از عصاره دانه های قهوه سبز:

با توجه به شواهد موجود نشان می دهد که عصاره دانه های قهوه سبز دارای پروفایل ایمنی بسیار خوبی است.
قهوه سبز حاوی کافئین است، که در صورت استفاده بیش از حد، می تواند عوارض جانبی متعددی شامل اضطراب، عصبانیت، ضربان قلب سریع، و غیره داشته باشد. اگر شما حساس به کافئین هستید، پس باید در استفاده از قهوه سبز احتیاط کنید. کلروژنیک اسید موجود در آن، همچنین ممکن است اثر ملین داشته و موجب اسهال شود.
برخی از افراد واکنش های آلرژیک به دانه های قهوه سبز دارند، بنابراین، اگر شما به قهوه آلرژی دارید، از مصرف آن اجتناب کنید. همچنین، مصالعات نشان داده است که مصرف قهوه سبز برای زنان باردار یا شیرده ضرری ندارد، اما نباید توسط کودکان مصرف شود.
در حال حاضر، مطالعات دقیقی برای تعیین دوز مطلوب قهوه سبز انجام نشده است. با این حال، مطالعات انجام شده در مورد کلروژنیک اسید بیان می کند که دوز مور د استفاده آن، باید 120-300 میلی گرم باشد. بنابراین، وابسته به غلظت اسید کلروژنیک در قهوه سبز، مقدار دوز مصرفی قهوه سبز خود را می توانید بین 240-3000 میلی گرم انتخاب کنید. همچنین، توصیه می شود که برای مصرف قهوه سیز، دستورالعمل روی بطری را دنبال کرده، و معمولا 30 دقیقه قبل از هر وعده غذایی آن را استفاده کنید.

کلام نهایی :

به نظر می رسد، قهوه سبز به عنوان یک کمک کننده به کاهش وزن عمل کند. همچنین ممکن است برخی تاثیرات مثبتی را بر متابولیسم گلوکز و فشار خون داشته باشد. با این حال، بیشتر مطالعات کوچک و کوتاه مدت بوده، و اغلب توسط شرکت هایی که به تولید و یا فروش دانه های قهوه سبز مشغولند، حمایت می شود.
ثابت شده است که مصرف قهوه سبز منجر به نتایج بلند مدت خواهد شد، اگر همراه با تغییراتی در رژیم غذایی لاغری باشد. در این راستا، شما باید کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش داده و پروتئین بیشتری بخورید، و همچنین تاکید می شود تا بیشتر از غذاهای فرآوری نشده و طبیعی استفاده کنید. در این صورت ممکن است بعد از گذشت چند هفته یا چند ماه، اثراتی فراتر از انتظار ببینید.

مطالب مرتبط :


[ بازدید : 302 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
این وبلاگ جهت آموزش روش های کسب درآمد تضمینی از اینترنت بدون سرمایه اولیه و کاملاً رایگان طراحی شده است
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کسب و کارهای اینترنتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]